Google Analytics data schatkamer
Google Analytics biedt een schat aan data. Het gedrag van de bezoeker van je website levert waardevolle informatie.

Google Analytics helpt bij het verhogen van conversie
Google Analytics wil zeggen: meten is weten. Het gedrag van de bezoeker wordt feilloos in kaart gebracht en biedt waardevolle data bij het bepalen van de inhoud van de webpagina’s. Wanneer uit de gegevens blijkt dat een pagina slechts 10 seconden wordt bezocht, terwijl er in jouw ogen veel interessante content is, is er duidelijk iets aan de hand.
Meten is weten
Zoals gezegd: meten=weten. Google Analytics (GA) laat bijvoorbeeld zien:
– hoe vaak uw website wordt bezocht
– welke pagina’s worden bezocht en hoelang
– welke factoren (micro conversies) hebben bijgedragen aan sale (macro conversie)
– gedrag van bezoekers, zoekverkeer
– etc.
Waardevolle data waardoor betere marketingbeslissingen genomen kunnen worden en budgetten efficiënter worden ingezet.
Bouncepercentage
Als bezoekers op de website komen en de pagina verlaten zonder verdere pagina’s te bekijken, noemt GA dit een “bounce”. Met die informatie kunnen pagina’s die structureel een bounce genereren nader worden bekeken en verbeterd. Maar een hoge bounce is niet altijd fout. Wanneer iemand op zoek is naar specifieke informatie en de pagina sluit haarfijn aan bij de zoekvraag, is er voor de bezoeker geen aanleiding om verder te kijken. De tijd die iemand doorbrengt op die ene pagina, kan zorgen voor context.
Stel dat iemand zoekt naar het telefoonnummer van de Klantenservice van uw organisatie. Via Google landt hij op de betreffende pagina, ziet het telefoonnummer, belt het nummer en sluit de browser. Met een bounce als gevolg, terwijl we hier een tevreden bezoeker hebben die snel vond wat hij zocht.
Kijk ook hier.
Meer weten
Onze studio is in Vlaardingen, onder de rook van Rotterdam. Stuur een bericht via de contactpagina of bel 0681181773